Projekt neve: „iN-Surance, használatarányos biztosítási díj fizetését lehetővé tevő rendszer”
Projekt száma: GOP-1.1.1-11-2012-0004
Gépjármű használattal arányos díjfizetés
A hazai piacon korábban ismeretlen volt a használatarányos díjfizetési mód úgy a KGFB, mint a CASCO biztosítások esetében, ahogy az európai piacon sem terjedt el ilyen megoldás. A jelenlegi díjmeghatározó eljárások statikus adatokat vesznek figyelembe, és szinte teljesen figyelmen kívül hagyják a tényleges kockázattal leginkább összefüggő tényezőket: a használat jellegét és mértékét. A projekt célja egy olyan casco termék kifejlesztésén dolgozik, amely lehetővé tenné, hogy az ügyfél a biztosítását a tényleges járműhasználat alapján fizesse.
Hogyan működik ez az innovatív casco megoldás?
Az uniós támogatással megvalósuló fejlesztés azon alapszik, hogy a gépjárműbe egyszerűen beilleszthető, GPS és GSM technológiával is ellátott mérőberendezés segítségével elérhetővé válnak a gépjármű használatával kapcsolatos információk. A technológia természetesen a személyes adatok kezelése körében rendkívül körültekintően jár el. A biztosító felé csak a díjszámításhoz szükséges, összesített adatok kerülnek átadásra, a biztosító ezen adatok ismeretében határozza meg a fizetendő díjat. A gépjármű tulajdonosa pedig egy netes felületen keresztül – a megfelelő azonosítást követően – egy külön rendszeren követheti nyomon saját adatait.
Részletesebben a technikai háttérről
A társadalmi és piaci igényre válaszolva a projekt eredményeként létrejövő új megoldáscsomag egy olyan komplex infokommunikációs rendszer, amely megteremti a használatarányos díjfizetési konstrukció infokommunikációs hátterét (szoftver és hardver elemek), lehetővé teszi a használatarányos gépjármű biztosítási módozatok létrehozását, kapcsolódó szolgáltatások nyújtását.
A rendszerben a projekt keretein belül kettő, a járműbe szerelt klienstípus megvalósítására van lehetőség. E műszaki egységek feladata, hogy információt biztosítsanak a jármű egyedi azonosítójáról, a jármű mindenkori pontos földrajzi helyzetéről, irányáról, a járműre ható gyorsulásról, valamint amennyiben rendelkezésre állnak, a jármű diagnosztikai paramétereiről. A klienstípusok között egy alacsony előállítási költségekkel rendelkező hardveres kliens is szerepel.
A felhasználókat járművezetési profillal jellemezzük, melyekben a járműhasználat különféle mennyiségi és minőségi paraméterei kerülnek rögzítésre.
Adatvédelmi szempontból a tipikus adatvédelmi szolgáltatások mellett nagy hangsúlyt fektetünk az anonimitás kérdésére.
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege: 184.680.876 Ft
Kedvezményezett megnevezése:
CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. konzorciumvezető
Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. konzorciumi tag
GriffSoft Informatikai Zrt. konzorciumi tag
Közreműködő Szervezet megnevezése:
MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt.
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Honlap: www.nfu.hu
http://www.cigpannonia.hu/palyazatok