„A TÁVOLSÁG — tartós barátság kampány” című projekt sajtótájékoztatót tartott az MVK Zrt., az Észak-Magyarországi Közlekedési Központ Zrt., a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Nonprofit Kft. valamint a Decathlon miskolci áruháza kedden, 2018.05.08-án az MVK telephelyén. A közlekedésbiztonsági kampányt a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Balesetmegelőzési Bizottság és a Kerékpáros Miskolc Egyesület szervezte.
Kunhalmi Zoltán, az egyesület elnöke elmondta – Nagyon sok kerékpáros tart attól, hogy egy gépjármű, közlekedés közben elsodorja, leszorítja az útról. Arra szeretnénk felhívni a járművezetők figyelmét, mennyire fontos a megfelelő oldaltávolság tartása – nem csak a kerékpár melletti elhaladás szakaszában, hanem már az előzés megkezdésekor, és annak befejezésekor is.
A sajtótájékoztatón az érdeklődők a gyakorlatban is szembesülhettek vele, mennyire veszélyes, ha például egy autós nem tart megfelelő távolságot, miközben megelőz egy kerékpárost.”
A projektben konzorciumi partnerként vesz részt a Bay Zoltán Kutatóközpont. Intézetünk munkatársai a fejlesztésben járultak hozzá a projekthez.
„Kifejlesztettek egy olyan szerkezetet, amely biciklire szerelhető, megszámolja, hány autó előzte meg a kerékpárost, és azt is méri, mekkora távolságban. Ez jó visszajelzés lesz a kampány szervezőinek, emellett lesz roadshow és számos figyelmeztető tábla is megyeszerte, hogy felhívják a figyelmet az oldaltávolság betartására.”
Forrás és további részletek:
http://minap.hu/cikkek/tavolsag-tartos-baratsag-kozlekedesbiztonsagi-kampany-kerekparosokert-kepgaleriaval
További információk a kampányról:
http://kerekparosmiskolc.net/miskolci-bringasok/tavolsag-tartos-baratsag/
A sajtótájékoztató képei: